ACTIVITATS DE TARDOR EN EL MENJADOR ESCOLAR DEL COL·LEGI MONTOLIU

ACTIVITATS DE TARDOR EN EL MENJADOR ESCOLAR DEL COL·LEGI MONTOLIU

La necessitat d’un projecte de menjador

Els nens que es queden en el menjador escolar dediquen un gran espai de temps a l’estona del migdia. Aquest temps es divideix en el moment del dinar i en el temps lúdic, temps que, encara no es cregui ni es pensi es de molta importància. Tot això comporta a treballar des de la serietat i la responsabilitat. A Agora Col·lectivitats cada inici de curs el comencem amb un projecte nou on s’integra un programa, el qual es la pauta per anar treballant trimestres a trimestre. Encara i així, aquest programa es va adaptant a la realitat del dia a dia en cada centre. En aquest programa s’integra el funcionament del menjador, la dinàmica d’aquest, les activitats a realitzar durant el temps lliure, la normativa…

Creiem que el menjador escolar és una continuïtat de les normes i la manera de fer del propi col·legi, d’aquesta manera sempre ens adaptem al pla i al programa anual de cada un d’ells. Un dels nostres principals objectius sempre és caminar de la mà de la direcció del centre.

Aprofitant el moment més lúdic i el de menys pressió de la jornada escolar entenem que el moment del menjador és un espai idoni per treballar una sèrie d’actituds i hàbits que en altres moments del dia no es podria com son els relacionats amb l’alimentació, la higiene, l’impacte mediambiental i la sostenibilitat, l’ordre, la convivència… i inclús en aquest espai de temps ajudem al creixement de la creativitat i a la interrelació entre nens i tot el que això comporta: compartir, conèixer-se, imaginar junts…

Durant aquest primer trimestre s’han treballat moltes activitats en tots els centres. Concretament en el Col·legi Montoliu (en el qual s’ha pres aquestes fotos) s’ha tractat molt la temàtica de la tardor i la festa de Halloween, on s’han realitzat moltes decoracions en equip molt maques i vistoses, així com manualitats més individual on han exprimit tota la seva creativitat interna. També s’ha portat a terme jocs en equip on a més de la seva diversió i les rialles ha accentuat el companyerisme.

            

   

Actualment tots els col·legis estan centrats en la temàtica del nadal i gaudint d’aquest mes tant màgic pels nens.

      

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.