La importància de fer protagonistes als alumnes a les reunions mensuals del menjador escolar

En Àgora Col·lectivitats sabem i creiem firmament que per aconseguir un objectiu comú entre membres d’un grup és necessari que tots participin de la preparació d’aquest.

El nostre objectiu el tenim clar: la satisfacció de tots els usuaris implicats, tant directa com indirectament, a la nostre comesa: l’alimentació del menjador escolar. Diem que tant directa com indirectament ja que tenim varies posicions implicades: col·legi, pares i alumnes usuaris del menjador. L’acontentar a tots és un treball difícil, sobre tot al principi, però amb esforç, tenacitat i participació tot treball té la seva recompensa.

Des de el passat curs 2017-2018 en el Col·legi Sant Josep de Sant Sadurní, alumnes representants de cada cicle participen a la nostre reunió mensual de presentació i confirmació de menú per el mes posterior. Inicialment aquesta reunió es portava a terme amb representació de l’escola: la cap d’estudis i la direcció de cada cicle, però vam introduir la figura de l’alumne i la resposta que obtenim és totalment productiva i positiva. Qui millor que un alumne per conèixer els seus gustos i necessitats respecte a l’alimentació?

El que en un principi es podria pensar que seria una idea negativa pel simple fet que l’alumne es limités a queixar-se i a composar un menú a la seva mida en quan a gustos ha sigut tot el contrari. Han recolzat la introducció de plats nous, verdures que encara no s’havien pogut servir a l’escola ja s’estan donant amb total normalitat… A més, explicar que son ells els que recolzen al professorat del menjador a que els seus companys mengin el plat sense queixa alguna. Estem molt contents de com està anant aquesta dinàmica, ja que al donar veu i vot a l’alumne aquest se sent integrat i participatiu, a la vegada que important i protagonista, i sense ells assabentar-se, ens reforça el treball que per darrera es realitza i no es veu.